Lallybroch France

LE forum francophone consacré à la saga du Cercle de Pierre, la fabuleuse oeuvre de Diana Gabaldon et à son adaptation TV, la série Outlander..

AccueilCalendrierFAQRechercherMembresGroupesS'enregistrerConnexion

Partagez | 

Past Poisons: An Ellis Peters Memorial Anthology of Historic Crime

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Marian911
Lady of Lallybroch

MessageSujet: Past Poisons: An Ellis Peters Memorial Anthology of Historic Crime   Mer 28 Juil - 13:20

Citation :
Edith Pargeter, who also writes under the name Ellis Peters, previously combined her passion for history and storytelling in her creation of the much-loved monk, Brother Cadfael. It was she who paved the way for many others to explore the past through the thriving field of historical mysteries, and for this she was loved by readers and other writers alike. Past Poisons is a bumper crop of outstanding new short stories by the leading American and British historical crime writers, all wishing to pay tribute to the work of Ellis Peters. It is a fitting memorial, and a landmark anthology that no fan of historical crime can do without.

J'adore Ellis Peters! Les "Frère Cadfael" sont des livres que j'adore. Dans ce livre, plusieurs auteurs, dont Diana Gabaldon, publient des nouvelles de leur cru relevant d'un genre que je nommerais "polar historique", dont Ellis Peters est l'un maîtres incontestés.

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://gabaldon-lallybroch.forumactif.org

Past Poisons: An Ellis Peters Memorial Anthology of Historic Crime
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1